O nás
Komunitní škola je určena pro rodiny, jež by svým dětem rády umožnily komunitní vzdělávání i ve vyšších ročnících základní školy.
Komunitní škola
Poskytuje komplexní nabídku vzdělávání projektového typu, volí zážitkový způsob vzdělávání. Prostřednictvím práce více dospělých v menší skupině dětí cílí na naplňování individuálních potřeb a vytváření přirozeného harmonického prostředí.
Umění učit se
Objevováním své jedinečnosti.
Smysluplné vzdělávání je zcela závislé na rozvoji vzájemných vztahů založených na důvěře, trpělivosti a laskavosti: „Děti se nezajímají o to, kolik toho víš, pokud necítí, že se o ně zajímáš.“ Naše zkušenosti potvrzují, že podpora vnitřní motivace dává vzniknout nadšení, které je zdrojem k dalšímu hlubšímu prozkoumávání a objevování…
Petra Vemolová
Zakladatelka školy
Petra Vemolová
Naše vize
Kdo jsme
Tvoříme přirozené prostředí vhodné k sebeobjevování a seberozvoji i příležitosti pro „přechodové osobní rituály“.
Vizí Dětí Berounky je dlouhodobé vytváření společného prostoru, ve kterém mají děti k dispozici bohatou nabídku podnětů, jejichž prostřednictvím jsou schopné snadněji prozkoumávat a objevovat, kým jsou, a jaký vztah k vnějšímu světu díky tomu mohou lépe tvořit.
Dítě kolem věku 10ti let vstupuje do nového náročného období a přirozeně hledá své uplatnění ve světě. My bychom rádi v tomto procesu poskytli rozmanitou škálu impulzů. Náplň dílen se v prvním roce školy orientuje především na děti v přechodovém věku mezi I. a II. stupněm – tj. na děti ve věku 4., 5., 6. třídy. V průběhu času rozšíří škola svůj program pro děti na celém II. stupni základní školy.
Vize školy je založena na sdílení přátelského prostředí, v němž:
- spolupracujeme na odborných tématech, ve kterých hlouběji bádáme
- pohybujeme se uvnitř i venku dle chuti i počasí
- jsme podporováni v samostatné práci na vybraných projektech, jejich výstupy obohacujeme i ostatní
- učíme se zodpovědnosti za vlastní pokroky
- diskutujeme o aktuálních společenských tématech, učíme se kriticky myslet, hledat řešení…
Komunita
Pospolitost, přátelství, oslavy, sdílení hodnot.
Komunikace
Kruhy a dohody mezi všemi stranami.
Radost
Prostředí tvoření, harmonie a přirozeného zdroje radosti.
Naši lidé
K zažehnutí jiskry může inspirovat ten, co sám již hoří…
Ing. Petra Vemolová
Vystudovaný ekonom s praxí projektového pracovníka. Velké množství sebevzdělávacích programů, významným např. trénink cranio-sakrální biodynamiky. Účastnila se projektů alternativních škol, získala zkušenosti tvorby projektového vzdělávání a učitele matematiky.
PharmDr. Dagmar Váňová
Vystudovala Farmaceutickou fakultu University Karlovy v roce 1987. Diplomovou práci obhájila na katedře Botaniky u Prof. Luďka Jahodáře. Doktorát z Klinické farmacie získala v roce 1989.
Jeff Sable
Učitel angličtiny, původně pocházející ze Spojených států, nyní žijící v České republice se svojí ženou a dcerou. Vzděláním v oborech Interaktivní design a umění, certifikovaný učitel angličtiny CELTA (Certification for English Language Instruction). Certifikovaný učitel jantra jógy. Má vášeň v oblasti sociálně-emočního vzdělávání dětí i dospělých, je facilitátorem a učitelem tzv. SEE Learning (Social, Emotional and Ethical Intelligence – úroveň 1 a K-12), zajímá se o rozvoj dovedností osobní odolnosti a sebe-regulace.
Michal Turek
Studoval na hudební konzervatoři, profesionální hudebník hrající na violoncello, kytaru, klavír… Ovládá dobře i moderní technologie využívané v dnešní hudební tvorbě. Má mnohaletou zkušenost s výukou hudby i s průvodcováním dětí v lesní škole.
Mgr. Daniela Kořínková
Vzděláním speciální pedagog a školní psycholog. Studuje arteterapii v ateliéru M.Huptycha, dříve prošla mnoho výcviků například supervize, koučování, přístup orientovaný na člověka a jeho potřeby, individuální přístup…
Ing. David Šabacký
Má zkušenost s výukou historie a geografie v alternativní škole v minulém roce, rád pracuje s dětmi, velmi si činnost oblíbil. V rámci výuky vytváří projekty, ve kterých jsme díky společné diskusi lépe schopní definovat fakta, následně je zhodnotit a presentovat mezi s sebou.
Zuza Hašlarová Pipková
Průvodkyně a lektorka dětí i dospělých v oblasti hudby a pohybu. Má zkušenosti s provozováním klubu žonglérů v DDM na Praze 3, působila jako trenérka dětí v Taiji Akademii, účastnila se tanečně divadelních projektů. Je tvůrkyní a průvodkyní tanečních setkání Tanec ve tmě, zabývá se dále „dýdžejingem“. Aktivně spolutvoří různé umělecké projekty (elektroduo Vimazu Soundsystem, organický sbor HravéHlasy), je průvodkyní obřadů.
Victoria Sanchez
Učitelka španělštiny se sedmiletou praxí v různých zemích a rozmanitých kulturách. Jak Victoria sama říká: „Další jazyk otevírá nový svět a příležitost poznat odlišnou kulturu v celé své nezměrnosti.“ Její výuka je založena na emoční pedagogice, staví na budování vztahů a respektu mezi sebou navzájem. V hodinách je vytvářen prostor důvěry v souladu s očekáváním a charakterem studentů. Proces učení je budován citlivým způsobem a obsahuje potřebnou flexibilitu.
Mnoho dalších
V pátek škola organizuje projektové dílny na rozmanitá témata pod vedením širokého spektra lektorů a průvodců. Aktuálně jsou v komunitě připraveni lektoři na divadlo, tanec, pracovní dílny, výpravy, masáže atd.
Mám zájem
Nechte nám tu svůj e-mail a budeme vám posílat aktuality týkající se příprav školy, akcí a dalšího programu školy Děti Berounky.